dec
30

playlist 2013

Címkék: best of playlist dalok favs 2013 | Szerző: A. Dalton | 1:43 pm

Évzárásként a u2 blogon indított év végi összefoglalót átmentve alább találhatjátok az idei kedvenceimet. Először az albumokat veszem sorra. Idén volt jó pár olyan kedvelt banda, akik kijöttek új albummal, tehát a várakozás nagy volt, viszont az eredmény sok esetben elmaradt a várttól. Nem ragaszkodtam csak a 2013-ban kiadott lemezekhez, inkább azokat rakom be amelyeket idén ismertem meg és szerettem hallgatni őket.

Elsőként az Animát fedeztem fel újra magamnak. Eddig csak pár dalt ismertem, a kedvenc album a Tedd a napfényt be a számba 2010-ből. Kulcsdal. Mondjál még egy közhelyet. Végig ez ment januárban

Aztán ott a Pure Love. Az énekes egy hardcore bandával hagyott fel, hogy egy sima rockandroll projektet kezdjen el, és nekem ez a lemez lett az év rock albuma. Az egész album nagyon erős, szinte nincs is üresjárat, remek pörgős dalok és dallamos balladák váltják egymást. Kulcsdal: Bury my bones

Maradjunk rockvonalon. Másik magyar grupp a Junkies idén egy fantasztikus rocklemezzel került fel a populárisabb zenéket kedvelők térképére. Az öreg punk-ok persze fanyalognak, de ez a lemez egy fasza áttörés a zenekar életében, és a legjobb magyar lemez lett idén. Kulcsdal: A szerelmedtől lettem ilyen

Eljött az első anyag ami nem ebből az évből van, sőt még nem is ebből az évezredből. Aphex Twin IDM alapító klasszikusa idén került fel a képzeletbeli hall of fame előadóim közé. Az album a selected ambient works 85-92
Kulcsdal: Ageispolis

Nagyon vártam a Black Rebel Motorcycle Club idei anyagát, főleg úgy, hogy el is mentem értük a gasometerbe, de a 2013-as lemezük kicsit gyengébben sikerült, mint a korábbiak ezért nem rakok be a playlistbe tőlük, csak megemlítem őket, mint a Wavves tavalyi anyagát, amin a demon to lean on egy fantasztikus szerzemény.Úgy, mint Avril Lavigne-t is, aki 2011-ben egy nagyszabású lemezt hozott ki, de maximum az anyag első 5 dala érdemel említést, róla a Smile nyerte el szívemet.

David Bowie-t külön kiemelném, ennyi idősen egy őrületes lemezt hozott ki, erős szövegekkel, néhol egész jó dalokkal is. Kulcspont: Where are we now, óda Berlinhez. Szívemben őrzöm azt a várost és annak pár lakóját. főleg a berlini lányokat.

A könnyebben fogyaszthatóak közül a MS MR pár dala hozta el az élményt idén. Kulcsdal: Hurricane

A Nirvana 1993-ban adta a világ egyik legjobb élő fellépését az Unplugged in New Yorkkal. Kulcsdal: Come as you are

Aztán az idei év egyik abszolút favoritja a Paramore albuma, amin az aktuális érzelmi világhoz mindig lehet választani egy dalocskát. éppen a legjobb: Grow up

Robbie Williams 2012-ben is, 2013 végén is kijött új albummal. A legutóbbival még nem volt időm foglalkozni, a swinges vonulat egyébként sem az esetem, viszont az előző lemez remek producerek által lett összerakva és az eddigi kedvvenc robbie lemezem lett. Kulcsdal: Be a boy

Az idei év másik nagy felfedezettje a The Raveonettes. Legutóbbi lemezük koncertjén a38-on kedveltem meg őket.  Egyszerűen fantasztikus lemezei vannak, kicsit egy kaptafa, de attól még egy követésre érdemes formáció. Kulcsdal: The Enemy

A top5 zenekaraim között levő Yeah Yeah Yeahs is új anyaggal jött idén, de sajnos ezzel most nem váltották meg a világot. Kicsit bensőségesebb lett, talán maguk szórakoztatására hozták létre a lemezt, illetve Karen O talán öncélúan gyártott dalokat a lemezre. Egy jó közepes, a lemez hangulata remélem nem vetíti előre a csapat feloszlását, mert a tagok mostanában többet törődnek már projektekkel, mint sajáttal. A turnéjuk is elég vékonka volt, Berlin volt a legközelebb hozzánk, nem mentem el. bánom. kulcsdal: 

A pixies idén tért vissza, még nem jött ki új lemez, voltak a bécsi gasometerben is, a csaj tag aztán mégis kivált, a Bagboy nem rossz próbálkozás, de még messze vannak régi fényüktől.

ESTR Operate is felkerült. A csaj egyszerűen gyönyörű. A hangzás pedig friss, ropogós, szexi. 

A Daft Punk-ra is sokat kellett várni. A lemezüket decemberben vettem elő examinálásra. és hú, ez jó lett, megérte várni. persze a színvonalhoz nagyon kellett pharell williams. kulcsdal: Touch

A fancy dress party mi ez az idő száma is felkerült volna, ha fent lenne spotify-on. A márciusi havazás során égette belénk prünytyögős zenéjét egy életre. 

Az idei év új előadója egyértelműen Lorde. La Roux-i magasságokban szállította a slágereket lemezén. Fenomenális és szexi 17 éves. Mi lesz ebből a csajból? Kulcsdal: áh, itt kulcsdalok vannak kisbarátaim: Royals, 400 lux és White Teeth Teens. Az év albuma, lemeze, korongja, anyaga, csaja, hangja, zenéje. 

És Lykke Li is feltűnt az eseményhorizonton. Úgy voltam vele, ha már egy olyan fasza dalt tudott gyártani, mint az I follow, akkor van még ott más is. A wounded Rhymes 2010-es anyaga nálam 2013-ra érett be: I know places

Másik megtalált kincs a San Cisco könnyed ausztrál szörfpopja. Ez már újra 13-as lemez. Kulcsdal: Stella

Egy dal, ami rengeteget jelentett számomra, amikor meghallottam egy pubban Észtországban. Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen dalt bárhol is lejátszanának. De megtették maguktól én meg örültem: Starsailor: Alcoholic
dal 2001-ből

Aztán itt van 2012-ből a Just Tell Me That You Want Me, The Fleetwood Mac tribute albuma eszméletlen jó feldolgozásokkal. Egy szürke vasárnapon még jobban befordulsz:) Kulcsdal: Gypsy

A végére maradt talán a második legjobb előadó 2013-ból, a Wild Nothing. Dream pop koronázatlan királya, remek dalokkal, szerelmi bánatra, álmodozásra. Az empty estate idei, nem rossz, de a 2012-es nocturne még jobb Kulcsdalok: Body in Rainfall, Only Heather

Azt hiszem ennyi, ha valami eszembe jut még adok hozzá. Boldog 2014-et mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://laroux.blog.hu/api/trackback/id/tr265717393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása